KONTAKT:
info@socmedia.pl
BADANIA
Realizujemy badania dla instytucji samorządowych, organizacji pozarządowych, partii politycznych i sektora komercyjnego oraz badania naukowe. Usługa obejmuje identyfikację problemów i celów badawczych, projektowanie badania (metodologię badań), dobór zbiorowości do badań, przygotowanie narzędzi badawczych, pozyskiwanie i analizę danych, przygotowanie raportu z badań. Do badań ilościowych dołączamy surowe dane w formie umożliwiającej samodzielne ich przetwarzanie. Do projektów badań jakościowych złączamy inne materiały np. nagrania DVD, zdjęcia, zapisy dźwiękowe. Wystarczy opisać nam problem badawczy, a my postaramy się znaleźć rozwiązanie.
Realizujemy zarówno proste badania sondażowe jak i wysoko wyspecjalizowane badania niestandardowe. Wykorzystywane przez nas metody i techniki badawcze zawsze dostosowane są do potrzeb i możliwości finansowych naszych Klientów. Istnieje wiele metod i technik badawczych, co umożliwi nam różnicowanie cen przeprowadzenia badań. Ponieważ metody i techniki badawcze mają zarówno zalety jak i wady ocenę korzyści i kosztów ponoszonych pozastawiamy Klientowi.
Przedstawiamy oferty dostosowane do specyficznych wymagań Klienta.
Można zmówić także samą metodologię badań i narzędzia badawcze, samo przeprowadzenie badań jak i samą analizę zebranego materiału badawczego lub napisanie raportu końcowego z badań.
Opracowane przez nas raporty końcowe z badań zawierają także sugestie wykorzystania wniosków z badań w praktyce, które tworzymy w oparciu o naszą teoretyczną i praktyczną wiedzę naukową.
Bywa tak, że raporty z badań muszą zostać przedstawione publicznie (np. zarządowi, radzie nadzorczej, radzie miasta, na konferencji naukowej). Odczytywanie raportu z badań zazwyczaj nudzi zebranych a podawane wyniki badań nie zapadają w pamięci. Dobrym rozwiązaniem na przedstawienie końcowego raportu z badań jest prezentacja w programie PowerPoint lub multimedialny raport z badań przygotowany na płycie CD lub DVD. Raport multimedialny dostarcza w atrakcyjny sposób wystarczającą ilość zrozumiałych informacji, jakich potrzebuje odbiorca. Na życzenie możemy opracować raport z badań jako stronę internetową.
Przykładowe badania marketingowe:
- Badania opinii o produktach
- Badanie postaw wobec produktów
- Badania preferencji nabywców
- Badania preferencji konsumentów wobec konkretnego produktu
- Badania cech produktu
- Badania oceny skuteczności reklamy
- Pre-testy reklam wpływające na większą efektywność reklam
- Badania skuteczności reklam
- Badania efektów promocji sprzedaży
- Badania przed projektowaniem kampanii promocyjnej marki/produktu/usługi wpływające na większą skuteczność kampanii promocyjnej
- Badania skuteczności kampanii outdoor
- Badania satysfakcji klienta
- Badanie lojalności klienta
- Badania komunikacji marketingowej
- Badania wizerunku firmy
- Badania wizerunku produktu
- Badania wizerunku marki
- Badania stylów życia
- Badania potrzeb i motywacji
- Badania zakupowych procesów decyzyjnych
- Badania zachowań konsumenckich
- Badania znajomości marki
- Mystery Shopping
Przykładowe badania dla przedsiębiorstw (firm):
- Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
- Analiza makroekonomiczna
- Analiza sektorowa
- Badania wynalazków
- Badania wzorów przemysłowych.
- Badania znaków towarowych
- Kompleksowa diagnoza postrzegania przedsiębiorstwa przez pracowników oraz otoczenie zewnętrzne
- Analiza wizerunku medialnego firmy
- Analizy otoczenia przedsiębiorstwa
- Oznaczanie pozycji strategicznej
- Diagnoza zatrudnienia
- Diagnoza komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
- Diagnoza kultury organizacyjnej
- Diagnoza systemu motywowania
- Diagnoza systemu rekrutacji
- Diagnoza systemu oceniania
- Diagnoza funkcjonalności strony internetowej
- Badania kompetencji pracowniczych (stanowiska kierownicze, stanowiska sprzedażowe)
- Badania stylów kierowania
- Badania postaw pracowniczych
- Badania motywacji pracowników
- Ewaluacji programów szkoleniowych
Przykładowe badania dla samorządów lokalnych i organizacji pozarządowych:
- Badania opinii mieszkańców
- Badania postaw lokalnej społeczności
- Badanie jakości obsługi petentów w urzędach Gmin/Miast/Powiatów
- Badania opinii na temat funkcjonowania instytucji/organów publicznych
- Badanie poziomu zadowolenia mieszkańców z życia w gminie/mieście/województwie
- Badania znajomości miasta
- Problematyka społeczna (przemoc, alkoholizm, niepełnosprawność, narkomania, bezpieczeństwo itp.)
- Badania i analizy lokalnego rynku pracy
- Analiza SWOT lokalnego rynku pracy
- Bilans otwarcia/zamknięcia kadencji władz samorządowych
- Badanie wspomagające przygotowanie strategii rozwoju, strategii kultury
- Badania przed projektowaniem kampanii promocyjnej marki miasta/regionu wpływające na większą skuteczność kampanii promocyjnej
- Ocena kampanii promocyjnych marki miasta
- Kompleksowa diagnoza postrzegania urzędu/organizacji przez pracowników oraz otoczenie zewnętrzne
- Analiza komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
- Analiza wizerunku medialnego urzędu/ organizacji/osoby publicznej
- Nastroje konsumenckie
- Monitoring reakcji na bieżące wydarzenia
- Badanie wartości, potrzeb, wzorców zachowań
- Diagnoza funkcjonalności strony internetowej
Przykładowe badania dla partii politycznych i polityków
- Identyfikacja i segmentacja wyborców
- Pozycjonowanie partii/kandydatów: ocena silnych i słabych
- Ocena konkurencji
- Badanie opinii publicznej, społecznych postaw i oczekiwań
- Badanie preferencji politycznych mieszkańców gminy, powiatu lub województwa
- Analiza przyszłych trendów oraz przewidywanie ich konsekwencji
- Awizowanie i interpretowanie zmian w otoczeniu społecznym, które mogą mieć znaczenie dla partii
- Identyfikowanie oczekiwań wyborów
- Oceny programów pod kątem ich zbieżności z oczekiwaniami wyborców
- Analiza wizerunku medialnego partii/kandydata
- Analiza zastanych sondaży politycznych
- Monitoring mediów (w tym fora internetowe)
- Sondaże wyborcze
- Analiza ekspozycyjności wypowiedzi
- Analiza słabych i mocnych stron partii/kandydata z punktu widzenia obecności w internecie
- Analiza informacji w internecie dotyczących partii/kandydata
- Dla partii politycznych i polityków oferujemy także ghostwriting:
- Pisanie przemówień
- Pisanie tekstów na stronę internetową
- Redagowanie bloga
- Tworzenie scenariuszy reklam wyborczych dla telewizji i radia: reklama informacyjna (zwrócenie uwagi potencjalnych wyborców na korzyści, jakie mogą osiągnąć oddać głos na reklamowaną partię/kandydata, reklama konkurencyjna (wykazanie różnych korzyści, jakie powoduje oddanie głosu na partię/kandydata w stosunku do wyborów innych partii/kandydatów, reklama defensywna (przeciwstawienie się reklamie konkurentów zagrażających pozycji partii/kandydata, reklama agresywna (wywarcie niezwykle silnego wrażenia na adresatach reklamy) reklama prestiżowa (podkreślenie szczególnego znaczenia partii/kandydata i pozycji na rynku politycznym)
- Przygotowanie identyfikacji werbalnej: hasła i slogany, melodie
- Przygotowanie prezentacji multimedialnych
- Przegotowanie publikacji: plakaty, ulotki, broszury, gazetki, wkładki do lokalnych gazet, oświadczenia dla prasy, biografie kandydatów, newslettery itp.
- Budowanie wizerunku w Internecie
- Przygotowanie prezentacji multimedialnych