BADANIA

Realizujemy badania dla instytucji samorządowych, organizacji pozarządowych, partii politycznych i sektora komercyjnego oraz badania naukowe. Usługa obejmuje identyfikację problemów i celów badawczych, projektowanie badania (metodologię badań), dobór zbiorowości do badań, przygotowanie narzędzi badawczych, pozyskiwanie i analizę danych, przygotowanie raportu z badań. Do badań ilościowych dołączamy surowe dane w formie umożliwiającej samodzielne ich przetwarzanie. Do projektów badań jakościowych złączamy inne materiały np. nagrania DVD, zdjęcia, zapisy dźwiękowe. Wystarczy opisać nam problem badawczy, a my postaramy się znaleźć rozwiązanie.

Realizujemy zarówno proste badania sondażowe jak i wysoko wyspecjalizowane badania niestandardowe. Wykorzystywane przez nas metody i techniki badawcze zawsze dostosowane są do potrzeb i możliwości finansowych naszych Klientów. Istnieje wiele metod i technik badawczych, co umożliwi nam różnicowanie cen przeprowadzenia badań. Ponieważ metody i techniki badawcze mają zarówno zalety jak i wady ocenę korzyści i kosztów ponoszonych pozastawiamy Klientowi.
Przedstawiamy oferty dostosowane do specyficznych wymagań Klienta.

Można zmówić także samą metodologię badań i narzędzia badawcze, samo przeprowadzenie badań jak i samą analizę zebranego materiału badawczego lub napisanie raportu końcowego z badań.

Opracowane przez nas raporty końcowe z badań zawierają także sugestie wykorzystania wniosków z badań w praktyce, które tworzymy w oparciu o naszą teoretyczną i praktyczną wiedzę naukową.

Bywa tak, że raporty z badań muszą zostać przedstawione publicznie (np. zarządowi, radzie nadzorczej, radzie miasta, na konferencji naukowej). Odczytywanie raportu z badań zazwyczaj nudzi zebranych a podawane wyniki badań nie zapadają w pamięci. Dobrym rozwiązaniem na przedstawienie końcowego raportu z badań jest prezentacja w programie PowerPoint lub multimedialny raport z badań przygotowany na płycie CD lub DVD. Raport multimedialny dostarcza w atrakcyjny sposób wystarczającą ilość zrozumiałych informacji, jakich potrzebuje odbiorca. Na życzenie możemy opracować raport z badań jako stronę internetową.

Przykładowe badania marketingowe:

  • Badania opinii o produktach
  • Badanie postaw wobec produktów
  • Badania preferencji nabywców
  • Badania preferencji konsumentów wobec konkretnego produktu
  • Badania cech produktu
  • Badania oceny skuteczności reklamy
  • Pre-testy reklam wpływające na większą efektywność reklam
  • Badania skuteczności reklam
  • Badania efektów promocji sprzedaży
  • Badania przed projektowaniem kampanii promocyjnej marki/produktu/usługi wpływające na większą skuteczność kampanii promocyjnej
  • Badania skuteczności kampanii outdoor
  • Badania satysfakcji klienta
  • Badanie lojalności klienta
  • Badania komunikacji marketingowej
  • Badania wizerunku firmy
  • Badania wizerunku produktu
  • Badania wizerunku marki
  • Badania stylów życia
  • Badania potrzeb i motywacji
  • Badania zakupowych procesów decyzyjnych
  • Badania zachowań konsumenckich
  • Badania znajomości marki
  • Mystery Shopping

Przykładowe badania dla przedsiębiorstw (firm):

  • Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
  • Analiza makroekonomiczna
  • Analiza sektorowa
  • Badania wynalazków
  • Badania wzorów przemysłowych.
  • Badania znaków towarowych
  • Kompleksowa diagnoza postrzegania przedsiębiorstwa przez pracowników oraz otoczenie zewnętrzne
  • Analiza wizerunku medialnego firmy
  • Analizy otoczenia przedsiębiorstwa
  • Oznaczanie pozycji strategicznej
  • Diagnoza zatrudnienia
  • Diagnoza komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
  • Diagnoza kultury organizacyjnej
  • Diagnoza systemu motywowania
  • Diagnoza systemu rekrutacji
  • Diagnoza systemu oceniania
  • Diagnoza funkcjonalności strony internetowej
  • Badania kompetencji pracowniczych (stanowiska kierownicze, stanowiska sprzedażowe)
  • Badania stylów kierowania
  • Badania postaw pracowniczych
  • Badania motywacji pracowników
  • Ewaluacji programów szkoleniowych

Przykładowe badania dla samorządów lokalnych i organizacji pozarządowych:

  • Badania opinii mieszkańców
  • Badania postaw lokalnej społeczności
  • Badanie jakości obsługi petentów w urzędach Gmin/Miast/Powiatów
  • Badania opinii na temat funkcjonowania instytucji/organów publicznych
  • Badanie poziomu zadowolenia mieszkańców z życia w gminie/mieście/województwie
  • Badania znajomości miasta
  • Problematyka społeczna (przemoc, alkoholizm, niepełnosprawność, narkomania, bezpieczeństwo itp.)
  • Badania i analizy lokalnego rynku pracy
  • Analiza SWOT lokalnego rynku pracy
  • Bilans otwarcia/zamknięcia kadencji władz samorządowych
  • Badanie wspomagające przygotowanie strategii rozwoju, strategii kultury
  • Badania przed projektowaniem kampanii promocyjnej marki miasta/regionu wpływające na większą skuteczność kampanii promocyjnej
  • Ocena kampanii promocyjnych marki miasta
  • Kompleksowa diagnoza postrzegania urzędu/organizacji przez pracowników oraz otoczenie zewnętrzne
  • Analiza komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
  • Analiza wizerunku medialnego urzędu/ organizacji/osoby publicznej
  • Nastroje konsumenckie
  • Monitoring reakcji na bieżące wydarzenia
  • Badanie wartości, potrzeb, wzorców zachowań
  • Diagnoza funkcjonalności strony internetowej

Przykładowe badania dla partii politycznych i polityków

  • Identyfikacja i segmentacja wyborców
  • Pozycjonowanie partii/kandydatów: ocena silnych i słabych
  • Ocena konkurencji
  • Badanie opinii publicznej, społecznych postaw i oczekiwań
  • Badanie preferencji politycznych mieszkańców gminy, powiatu lub województwa
  • Analiza przyszłych trendów oraz przewidywanie ich konsekwencji
  • Awizowanie i interpretowanie zmian w otoczeniu społecznym, które mogą mieć znaczenie dla partii
  • Identyfikowanie oczekiwań wyborów
  • Oceny programów pod kątem ich zbieżności z oczekiwaniami wyborców
  • Analiza wizerunku medialnego partii/kandydata
  • Analiza zastanych sondaży politycznych
  • Monitoring mediów (w tym fora internetowe)
  • Sondaże wyborcze
  • Analiza ekspozycyjności wypowiedzi
  • Analiza słabych i mocnych stron partii/kandydata z punktu widzenia obecności w internecie
  • Analiza informacji w internecie dotyczących partii/kandydata
  • Dla partii politycznych i polityków oferujemy także ghostwriting:
  • Pisanie przemówień
  • Pisanie tekstów na stronę internetową
  • Redagowanie bloga
  • Tworzenie scenariuszy reklam wyborczych dla telewizji i radia: reklama informacyjna (zwrócenie uwagi potencjalnych wyborców na korzyści, jakie mogą osiągnąć oddać głos na reklamowaną partię/kandydata, reklama konkurencyjna (wykazanie różnych korzyści, jakie powoduje oddanie głosu na partię/kandydata w stosunku do wyborów innych partii/kandydatów, reklama defensywna (przeciwstawienie się reklamie konkurentów zagrażających pozycji partii/kandydata, reklama agresywna (wywarcie niezwykle silnego wrażenia na adresatach reklamy) reklama prestiżowa (podkreślenie szczególnego znaczenia partii/kandydata i pozycji na rynku politycznym)
  • Przygotowanie identyfikacji werbalnej: hasła i slogany, melodie
  • Przygotowanie prezentacji multimedialnych
  • Przegotowanie publikacji: plakaty, ulotki, broszury, gazetki, wkładki do lokalnych gazet, oświadczenia dla prasy, biografie kandydatów, newslettery itp.
  • Budowanie wizerunku w Internecie
  • Przygotowanie prezentacji multimedialnych